četvrtak, 28. mart 2024.

t1x2.net

spot_img

Osvrt selektora Pešića i Alekse Avramovića na duele sa Slovačkom

Sa dve pobede u februarskom kvalifikacionom prozoru, reprezentacija Srbije je obezbedila plasman u drugu rundu takmičenja za odlazak na Svetsko prvenstvo koje se igra 2023. godine. U dvomeču protiv Slovačke, „Orlovi“ su izvojevali dve pobede u svega četiri dana i sada ih u junu očekuju veoma važne utakmice protiv Letonije i Belgije.

–       Kada se osvrnemo na prozore koji su za nama, tu govorimo o novembru i feburaru, možemo reći da s obzirom na sve okolnosti imamo više razloga za zadovoljstvo. Prvi cilj, a to je plasman u narednu rundu je ostvaren. Ipak, taj plasman sam po sebi ne znači mnogo jer se pobede iz međusobnih duela prenose u narednu rundu, gde se ukrštamo sa ozbiljnim protivnicima poput Grčke, Turske i Velike Britanije koja ume da bude vrlo nezgodna. Zbog toga je junski prozor veoma važan iako dolazi u dosta neugodnom momentu za igrače, neposredno po završetku klupske sezone kada će njihova potrošnja biti velika. Te utakmice protiv Letonije i Belgije će odrediti našu poziciju u novoformiranoj grupi od 6 timova iz koje će se samo 3 kvalifikovati za Svetsko prvenstvo – kaže na početku razgovora selektor Pešić.

On ističe da je srpski nacionalni tim na početku Olimpijskog ciklusa, ali i da vreme brzo prolazi i da ga nemamo za gubljenje jer osim takmičarskog cilja imamo još jedan.

–       Osim takmičarskog cilja, naša obaveza je da proširimo bazu igrača na koje možemo računati i da kroz utakmice proverimo ko su ti momci koji uslovno rečeno, dolaze. Mi smo u februaru imali specifičnu situaciju kada nam je od 24 kandidata za nacionalni tim, dan pred prvu utakmicu na raspolaganju bilo svega 11 igrača. Povrede, bolesti i kalendari različitih takmičenja nas pozivaju na oprez i govore da reprezentaciju ne čini ni 12 ni 24 igrača, već praktično svi oni na koje možemo u bilo kom trenutku računati. Mi smo i tokom novembra i tokom februara u reprezentaciji imali nekoliko mladih igrača, Koprivicu, Jovića, Đurišića i ostale koji su pokazali talenat i potencijal, i što je važnije, pokazali su potreban nivo želje i spremnosti da uče i stave se u službu nacionalnog tima. Veoma brzo će ponovo doći novembar i ponovo će ti momci koji su sada izneli veliki teret biti oslonac naše igre u utakmicama koje će donositi plasman na Svetsko prvenstvo. Kao što sam nekoliko puta do sada govorio, oni možda u ovom trenutku nisu najbolji igrači koje Srbija ima, ali im mi moramo pomoći da postanu najbolji. Kad kažem mi, mislim i na mene kao trenera i na starije saigrače i na publiku, medije i kompletnu javnost. U svakom trenutku, onih 12 igrača koji izađu na teren, to je najbolji tim koji mi u datom trenutku imamo. I tako se moramo prema našem timu odnositi.

Selektor Pešić posebno ističe važnost podrške publike koja je u velikom broju podržala naš podmlađeni tim protiv Slovačke.

–       Jako je važno nekoliko puta naglasiti, kako bi navijači razumeli zašto je to važno. Mladim igračima više nego ostalima treba podrška. Njema treba podrška da bude ono što se od reprezentativca Srbije očekuje, da bude najbolji. Ako dođe i vidi da ga gleda 300 ljudi, on počne da sumnja u sebe i onu čuvenu priču da nije to to i da se čekaju neki drugi igrači. Ne, kada se igra utakmica, ti koji su u timu oni su tim i njima treba vetar u leđa. Videli ste koliko taj vetar u leđa znači kada se utakmica lomi. Mi ne možemo računati na faktor uigranosti i dobrog poznavanja među igračima. Ali itekako možemo i moramo računati na entuzijazam, želju i borbenost. A to je mnogo lakše pokazati kada imate vetar u leđa.

Pešić ističe i važnost dobre saradnje sa klubovima.

–       I FMP i Borac su nam tokom prethodnih kvalifikacionih prozora izašli u susret da odigramo test utakmice i što bolje se pripremimo. I ne samo to, mi smo sa klubovima u svakodnevnom kontaktu, razmenjujemo informacije o potencijalnim kandidatima i zajedno radimo na tome da reprezentacija uvek bude na najboljem mogućem nivou.

Aleksa Avramović je u sve četiri utakmice dosadašnjeg toga kvalifikacija imao važnu ulogu u timu Srbije. Nakon dvostruke pobede protiv Slovačke, Aleksa koji je u tim mečevima igrao sa zaštitnom maskom usled preloma nosa kaže

–       Mislim da smo odigrali timski. Imali smo puno povređenih i bolesnih igrača, mnogi od njih su došli i pokušali da treniraju, ali jednostavno nisu bili u stanju da igraju. Mi koji smo bili tu smo odigrali jedni za druge, svesni važnosti ovih utakmica. Prijala nam je podrška sa tribina i drago mi je da je bilo puno dece. Sa tri pobede iz četiri utakmice smo ostvarili taj prvi cilj, plasman u narednu rundu, ali će tek utakmice sa Letonijom i Belgijom pokazati sa kojom ćemo početnom pozicijom ući u taj odlučujući ciklus kvalifikacija.

Avramović ističe da će mladi tim rasti iz utakmice u utakmicu.

–       U prvom prozoru je uz nas bio kapiten Teodosić čije iskustvo i kvalitet mnogo znače čitavom timu. Ipak, protiv Belgije smo u drugom delu utakmice, da se tako izrazim, platili školu i neki danak slabijoj uigranosti. Verujem da smo iz toga puno naučili, da ćemo iz utakmice u utakmicu biti sve bolji i da ćemo im se u junu revanširati u Beogradu.

Izvor: KSS